Verkopen

Een woning verkopen is een niet allerdaagse, spannende en soms emotioneel traject waarbij vaak meer komt kijken dan vooraf gedacht. Wij hebben ons gespecialiseerd in woningmakelaardij en helpen je met het gehele traject vanaf de verkoopbeslissing tot de overdracht bij de notaris. Hierbij kun je op onze persoonlijke begeleiding en expertise rekenen om het beste resultaat te behalen.

Van verkoopbeslissing naar verkoopklaar huis met juiste vraagprijs
Door een kennismaking en het luisteren naar uw persoonlijke verkoopwensen in elke unieke situatie bepalen wij de juist vraagprijs en verkoopplan van de woning. We houden rekening met alle zaken omtrent de woning zoals servicekosten, energielabel, technische staat van onderhoud en omgevingsfactoren. In het verkoopplan houden we rekening met uw wensen in elke unieke situatie. Met de vraagprijs en promotie van de woning gaan we de markt op, de stap waarbij de woning wordt aangeboden aan woningzoekers. Dit kunnen we door plaatsing van de woning op sociale media, eigen website, diverse woningwebsite maar uiteraard ook met Funda.

Van bezichtiging naar onderhandeling
In het verkoopproces wil je een aspirant-koper met zo min mogelijk drempels naar de woning laten kijken. Wij houden rekening met de informatiebehoefte van de geïnteresseerden en proberen de bezichtigingen zo comfortabel mogelijk te laten verlopen. Zo proberen wij kopers indien mogelijk een tweede keer naar de woning te laten kijken met eventueel versterking en zorgen we ervoor dat alle achterliggende informatie van de woning bij de kijkers terecht komt. Zo hebben de kopers de mogelijkheid om de woning goed te onderzoeken voor ze naar de stap gaan om actie te ondernemen op hun woonwensen.
In de onderhandelingen werken wij op zo’n transparant mogelijke manier met een biedlogboek en bespreken we elke stap met verkoper.

Van koopovereenkomst naar de notaris
Van een mondelinge overeenkomst gaan we naar een schriftelijke overeenkomst, oftewel we maken een koopovereenkomst. Hierin leggen we alle gemaakte afspraken vast zoals de koopsom, datum van oplevering en eventueel ontbindende voorwaarden. Tevens worden alle randzaken in de koopovereenkomst vastgelegd. De koopovereenkomst leggen wij aan beide partijen uit zodat iedereen duidelijk heeft welke afspraken er gelden en duidelijk is waarvoor getekend wordt. In de periode hierna houden wij in de gaten of de gemaakte afspraken nagekomen worden en controleren wij de leveringsakte en nota van afrekening van de notaris. De leveringsakte wordt uiteindelijk ondertekend bij de notaris, hiervoor voeren we nog een inspectie uit op de woning. De notaris verzorgt de verdere financiële afwikkeling, bijvoorbeeld verrekening van OZB en waterschapslasten.

HEEFT U VERKOOPPLANNEN? VAN GERWEN MAKELAARDIJ LUISTERD GRAAG EEN KEER NAAR UW WENSEN! 

Maak een afspraak Meld uw woning direct aan